fredag 19. august 2011

Tung dag...

Det verste når en skaffer seg en hund, er når den dagen kommer at en skal avslutte hundenes liv. Når er det riktige tidspungtet?
Vi har vel ikke noe fasitsvar på det.
Juni ble pensjonert som LP-hund i en alder av 10 år. De siste 2 årene fikk Juni være opptatt med å være "bestemor" for valper, og ellers bare gjøre ting hun syntes var morsomt. Fra nyttår 2011 og frem til sommeren viste Juni tydelig sviktende helse, og hun orket ikke lengre holde det tempoet hun hele sitt liv har holdt, det manglet ikke på viljen, men det sa bare stopp. "Junignisten" var borte. Juni er ikke Juni, når hun ikke får holde på med det hun elsker aller mest.. JOBB!!..
Onsdag tok jeg og Silje, da vi var på vei til Odda for å besøke Judith, Lillemor og valpene avgjørelsen at tiden var inne for å avslutte et innholdsrikt fantastisk liv, slik en fantastisk hund fortjener. Det er tungt og vanskelig, men det må det være for at vi skal komme oss videre. Juni vil alltid ha en spessiell plass i mitt hjerte. Hun "var med meg" påtrening i kveld, i form av erfaringer hun har gitt meg. Min største læremester!!..
Juni løper nå rundt i sammen med sine jevngamle venner.. Have fun Boppen min!!...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar